TÁBOR 2016 - SVÁTKY NARUBY

VÁNOCE - NEDĚLE - 24.7.2016

Všichni jsme se už po páté sešli na chatě v Horním Sedle po třetí hodině. Pozdravili se a mohli si říct, co nás tento týden čeká a nemine. Dozvěděli jsme se, proč jsme nemohli mít s sebou sladkosti, protože Péťa tu má svůj obchůdek „Mňamky u Péti“, kde si za vyhrané zlaťáky v hazardu můžeme koupit nějakou sladkost, a že každý den budeme mít jiný svátek, který oslavíme společně. A tak jsme měli hned první den Vánoce, jelikož tomu už i datum napovídal, 24. ale července. A co by to bylo za Vánoce bez stromečku, dárků, vánočky, řízků a bramborového salátu. Proto jsme museli hned při vstupu odevzdat dárek, který jsme přivezli s sebou. V chatě na nás čekal stromeček, který ale nebyl ozdobený, brambory, které nebyly oloupané, vánočka, která nebyla umotaná  a upečená, perníčky, které nebyly namalované. Proto nám Lenka rozdala úkoly, abychom to všechno do večera stihli. Někdo zdobil stromeček, někdo maloval perníčky. Markétka, Honzík, Zuzka, Adámek a Terka se vydali hledat do vesnice mléko a sušenky pro Santu a mrkev pro jeho soby, protože to nejsou obyčejné svátky, ale svátky naruby. Vrátili se se vším. Mezitím se tvořila mísa výborného bramborového salátu a motali vánočky. Nejlepší vánočku měli Markétka a Kuba. Po dopečení poslední vánočky jsme si mohli vyhrát nějaké ty zlaťáky, abychom hned druhý den si mohli nějakou tu sladkůstku koupit. Našel se i někdo, kdo hned během prvního hazardu prohrál všechny zlaťáky a musel si je půjčovat. Odbila osmá hodina a my jsme už seděli u Štědrovečerního stolu a pochutnávali si na řízkách a salátu. Všichni si na něm pochutnali a tři vylosovaní, Kuba, Kačka a Terka, mohli jít svátečně umýt nádobí. Po umytí a uklizení jsme zase usedli ke stolu a Lenka, Jarda, Roman, Marcela a Petra hodnotili naše výtvory. Mohli jsme dostat nejvíce 3 a nejméně 1 zlaťák. Jeden zlaťák nedostal nikdo, takže jsme byli všichni spokojení. Následovalo karaoke, kterého se museli všichni zúčastnit, a jelikož jsou Vánoce, tak jsme zpívali koledu, Vánoce, Vánoce přicházejí. Naše pěvecké výkony byly zase hodnoceny naší odbornou porotou, 1-3 zlaťáky. Po náramné srandě, jsme si vyčistili zuby a ulehli do postelí.

VELIKONOCE - PONDĚLÍ - 25.7.2016

Bohužel jsme nebyli ušetřeni ranního běhání, ani když jsou ty svátky, a tak jsme museli běžet hned dvě kolečka. Dnešek se nesl v duchu Velikonoc, a proto jsme hned po snídani vyrazili do skal, abychom měli celé odpoledne na pletení pomlázek a malování vajíček. Ještě než jsme vyrazili, tak jsme si mohli koupit v Mňamkách u Péti nějaké ty dobroty na posilněnou, abychom měli sílu na lezení. Ve skalách jsme si přelezli cesty z minulého roku, abychom nezapomněli, jak se lezou, a skoro všichni stihli vylézt hned všech sedm lan, které nám tam natáhl Jarda s Péťou. Ti co měli dolezeno, utíkali do chaty na výborný oběd, po kterém jsme si mohli řádně odpočinout a nabrat další síly na odpoledne. Po odpočinku jsme venku usedli ke stolům, na kterých byly přichystaná uvařená vajíčka. Dostali jsme instrukce, jak máme vajíčka namalovat pomocí voskovek a barev na vajíčka, a pak záleželo už na každém, jak si svoje vajíčko namaluje. Zapojili jsme do toho velký kousek naší fantazie, a vznikly nádherné výtvory, které bylo škoda později jíst. Vajíčka se sušila a my jsme mohli vyrazit za sportem v podobě bruslí a kola. Bruslaři jeli s Romanem, Marcelou a Péťou do Chotyně a kolaři se vydali s Lenkou a Jardou na Sloní kameny, v Rynolticích si zopakovali časovku, kterou vyhrál Kuba B., těsně v závěsu byl Kuba K. a Tomáš. Za odměnu si dali výbornou zmrzlinu, a mohli vyrazit zpátky na chatu, kde už na ně čekali bruslaři. Po chvilkovém odpočinku šli kluci péct jidáše, a holky si vyzkoušely uplést pomlázku. Jak se jim co povedlo, si hodnotili navzájem. Kluci hodnotili pomlázky a za nejhezčí vybrali pomlázku Kačky, druhá byla pomlázka Zuzanky a třetí Markétky. Holky zase naopak hodnotily jidáše, nejlépe se povedli Davidovi a Honzíkovi, o něco málo hezčí byli jidáše Martina a Petra, ale chuťově byly všechny stejně dobrý. Dostali jsme za svoji práci přiměřeně zlaťáků, abychom je mohli zase utratit v krámku nebo prohrát v hazardu. Mezitím šli Lenka s Marcelou po louce schovat všechny vajíčka, abychom je potom mohli najít. Po najití posledního vajíčka jsme se vrátili k chatě a z vajíček jsme měli pomazánku, která byla vynikající. Sklidili jsme ze stolů a hurá na hazard. Během půl hodinky byli zase někteří bez peněz, a tak si půjčovali, co to šlo. Po skončení jsme si už jen šli vyčistit zuby, umýt a zavrtat se do spacáku.

ČARODĚJNICE - ÚTERÝ - 26.7.2016

Opět ranní rozcvička v podobě už tří koleček, pak rychlá rozcvička a hurá na snídani, ještě předtím jsme se dozvěděli, že dneska budeme pálit čarodějnice. A jelikož čarodějnice jsou 30. dubna a dva pavoučci mají v tento datum narozeniny, Nela a Lukáš, tak dostali čokoládu. Po snídani jsme vyrazili do skal, ale předtím jsme mohli nabrat energii v krámku u Péti v podobě lahodných sladkostí. Chvíli to už vypadalo, že zmokneme, ale nám se to naštěstí vyhnulo, takže jsme mohli všechny cesty dolézt, a potom utíkali na oběd v podobě výborné rajské. Po odpoledním klidu, který ovšem tak vůbec nevypadal, jsme se mohli dát do vyrábění čarodějnic. Prsty jsme měli umazané a ulepené, mozky uvařené, jak jsme tu svoji čarodějnici pořád zdokonalovali, aby byla co nejhezčí a povedlo se nám udělat mnoho hezkých a zajímavých výtvorů. Nejlépe se to povedlo Zuzce a Kačce. A abychom neměli upatlané ruce jen od lepidla, tak jsme si ještě umotali preclíky různých tvarů. Zuzka zkusila udělat dokonce i pavoučka, který se jí povedl, takže po hodnocení odborné poroty dostala zaslouženou odměnu v podobě zlaťáků. Péťa v krámku uspořádala výprodej, a tak jsme tam všichni naběhli a skoro všechno vykoupili. Pak jsme vyrazili do lesa na obávaný orienťák, který nám tam připravil Kuba B. Byli jsme rozděleni do skupinek po třech, abychom se neztratili a mohli jsme vyrazit na velmi členitou trasu. Za necelou půlhodinku jsme měli všichni uběhnuto a mohli jsme se vydat zpátky do chaty, kde na nás čekal táborák a vyhodnocení orienťáku. Nejrychlejším družstvem byla Terka a Markétka, které byly jako jediné dvě. A co by to bylo pálení čarodějnic bez jejich pálení a tak uprostřed ohniště byla připravená velká čarodějnice. Počkali jsme na všechny až se sesednou okolo ohniště a mohli jsme ji zapálit. Během chvilky byla čarodějnice pryč a my se mohli pustit do opékání buřtů, k tomu nám hrála kytara a my zpívali a hráli ping-pong. Dohrála se poslední písnička a my jsme se rychle omyli a utíkali do postelí, abychom měli energii na další den.

SEDLOVSKÁ POUŤ - STŘEDA - 27.7.2016

Při rozcvičce 4 kolečka, snídaně, a nákup v Mňamkách. Všichni už ale napjatí čekali, co se bude dít o Sedlovské pouti. Dozvěděli jsme se to během chvilky, kdy jsme se měli rozdělit k Marcele a Petře, abychom si vyrobili růže s papíru, přesně takové, jaké se vystřelují na pouti. Dovázali jsme poslední růži a vyrazili do skal na další věž. Počasí se pořád zhoršovalo, v jednu chvíli dokonce i lehce krápalo, ale my se nezalekli a lezli jsme dál. Oběd už byl připraven v chatě a my stále lezli, abychom měli splněný limit 6-ti cest. Jen co se sundaly lana, tak se spustil liják a už nepřestal, tak jsme museli zůstat v chatě a pouť odložit na druhý den. Tak jsme si aspoň zazpívali karaoke, snědli trdelníky, které pekla Lenka s Marcelou, ohodnotili růže a přijela Terezka s babičkou. Zazpívali jsme jí a po odjezdu jsme se pustili do hazardu. Večer se vyhlásila pěvecká soutěž. Přihlásili se skoro všichni pavoučci, a tak jsme to mohli pořádně rozjet, každý si vybral jakoukoliv písničku a mohl si vybrat živý doprovod nebo doprovod z počítače. Vyšly z toho pěkné výkony, nejvíce jsme se nasmáli u Zuzančiných Tří citrónků. Rozdělili jsme se o zlaťáky a mohli jít na kutě a těšit se na zítřejší pouť.

SEDLOVSKÁ POUŤ A ČERT S MIKULÁŠEM A ANDĚLEM - ČTVRTEK - 28.7.2016

Ráno už pět koleček, snídaně, u které zmizela skoro všechna nuttela, dobrůtky v krámku a čekal nás velmi nabitý den, protože jsme sice nešli lézt, ale za to jsme v jeden den měli hned dva svátky. Čerta a Mikuláše a z předchozího dne pouť. Než jsme mohli vystřelovat růže a soutěžit v pytlích o zlaťáky, tak osm velkých dětí se rozdělilo na půlku,  jedna půlka šla dělat stopovanou vedoucím a druhá dětem.  Vrátili jsme se ze stopované, vzali zlaťáky a vyrazili na pouť. Každou „atrakci“ jsme si museli ale zaplatit, abychom je mohli zase vyhrát zpátky. Shodili jsme všechny plechovky, vystříleli si kytici z růží, přešli lajnu, úsek na chůdách, zaskákali jsme si v pytlích, žonglovali nebo chytali míčky do košíčku. Přijel oběd a my jsme se posilnili na odpoledne, kdy jsme nevěděli, co nás čeká, protože jsme se rozdělili na dvě poloviny, nejdřív jednu Lenka s Jardou odvezli na neznámé místo se zavázanýma očima a pak to samé z druhou půlkou, ale na jiné místo. První skupina se vrátila asi za 20 minut, jelikož už cestu dobře znali, protože tudy vedla jedna trasa stopované. Když se tak brzo vrátili, tak mohli začít vařit buřt-guláš. Druhá skupina se vrátila po hodině a půl, ve chvíli, kdy první skupina dojedla a mohli se pustit do vaření další porce guláše. V osm hodin nás přijeli navštívit Kubovi a Davidovi rodiče s grilem, a tak nám připravili výborné maso, na kterém si všichni moc pochutnali. Potom jsme si s plnými žaludky mohli jít vystřelit plyšáka. Po usednutí zpět k ohni a grilu přišel čert, Mikuláš a anděl. Pověděli nám, jakými hříchy v lezení jsme se provinili a taky jak si je můžeme odčinit. Z pytlíčku odpustků jsme si vytáhli lísteček, na kterém stálo, co musíme udělat, abychom se jich zbavili, někdo myl koupelnu, někdo umyvadla, a tak dále. Potom jsme zasedli k ohni a zazpívali pár písniček a mohli si jít dát dobrou noc.

HALLOWEEN - PÁTEK - 29.7.2016

Ráno každodenní rutina, kolečka, snídaně a mňamky u Péti. Potom plnění odpustek a dnešní svátek Halloween. Vzali jsme si své černé oblečení na zničení a nožíky a shromáždili jsme se před chatou. Tam na nás čekali čtyři celé melouny. Po rozdělení do čtyř skupinek, jsme se mohli pustit do jejich vyřezávání a vydlabávání. Nejhezčí meloun se povedl skupince Kuby B., Péti, Markéty a Honzíka. Potom jsme si měli v těch skupinkách vymyslet nějakou scénku, která měla mít něco společného s Halloweenem. Probudili jsme naši kreativní mysl a zavzpomínali jsme na různé horory, abychom je měli co nejhezčí. Už se nám z hlav kouřilo a tak jsme si je jeli pročistit na kolo nebo brusle. Kolaři byli rozděleni do dvou skupin a ty zdatnější vyjeli až do Zdislavy. Druzí se vrátili přes Polesí zpět na chatu. Po návratu všech na chatu jsme si zahráli dvě scénky, protože nás opouštěli Zuzka a Kuba K., tak aby si taky zahráli. Po jejich odjezdu jsme se vybrečeli a zahráli si turnaj v pink-pongu. Výhercem celého turnaje se neočekávaně stal Kuba B. Po večeři jsme shlédli ostatní scénky a jako nejlepší scénku vyhodnotila naše odborná porota scénku Nely, Zuzky, Lukáše a Davida. Pak jsme se odebrali do chaty a nemohli jsme z ní vycházet. Důvod tohoto opatření byl, že se nám chystala stezka odvahy, protože bez toho by to nebyl pravý Halloween. Marcela se pro nás vrátila a odvedla nás na začátek, parkoviště u skal a my jsme mohli pomalu vycházet po svíčkách dobrodružnou a strašidelnou cestou. Velcí museli jít po jednom a malý mohli jít ve dvojici. Stezka vedla kolem Velké a Malé smrtky. Cestou nás doprovázeli naše vydlabané melouny a Jarda, Roman a Petra, kteří se nás pokusili vystrašit. Některé pokusy byly zdařené a mohli jsme slyšet lehké výkřiky a vidět ustrašené obličeje. Po skončení stezky jsme se vrátili do chaty, ulehli do postelí a mohli jsme smutnit, že tábor už je skoro u konce.

SILVESTR - SOBOTA - 30.7.

Ráno jsme si trochu pospali a byli jsme ušetřeni ranní rozcvičky a tak jsme se hned mohli pustit do snídaně.  Po snídani jsme utratili všechny zlaťáky v Mňamkách U Péti a mohli si sníst nakoupené sladkosti.  Potom jsme vyrazili na bouldery na Havrana. Když už jsme měli prsty prolezené a síly nám už nestačily, vrátili jsme zpátky na chatu a dali si oběd. Po krátkém odpočinku jsme si našli kamaráda do dvojice, vzali jsme si jeden šátek a šli na louku nad chatu. Tam jsme si zahráli slepou vybíjenou. Dostali jsme do dvojice tři míčky, jeden si zavázal oči a druhý ho navigoval na místo, kde se nachází další se zavázanýma očima. Náramně jsme se u toho nasmáli a po výměně jsme se na chvíli posadili na lavičky.  Po krátké pauzičce jsme se rozdělili na dvě skupinky, jedna jela na kole na zmrzlinu a druhá na ni šla po svých. Po zmrzlině jsme se vrátili zpět a tam na nás čekala výborná bramboračka od Marcely. Po posilnění jsme mohli začít chystat chlebíčky na večer, protože dnes jsme měli Silvestr. Chlebíčky byly namazané a mohli jsme začít zdobit vnitřek chaty a slepovat banány a piškoty.  Po důkladných přípravách bylo vše hotovo a my jsme mohli začít slavit. Nejprve jsme si zahráli židle, po malém občerstvení jsme mohli pokračovat dál. Vzali jsme si na niti přivázané cukry a měli jsme je bez pomoci rukou dostat do pusy.  Pak jsme si našli partnera na tancování a dostali jsme do ruky tenisák. Ten jsme si dali mezi čela a tancovali jsme s ním. Pak jsme ho vyměnili za pink-pongový míček a dále jsme tancovali. Na řadu přišlo i karaoke. O půlnoci jsme vyrazili ven. Tam na nás čekalo šampáňo a ohňostroj, který přivezl pan Bradáč. Připili jsme si a chvíli koukali na hvězdy, než nás zavolali zase zpět do chaty, kde nám připravili balónky s heliem. Nasáli jsme a měli něco říct. Hodně jsme se u toho nasmáli, protože některé hlasy byly opravdu zajímavé. Pak jsme ulehli naposledy do postelí a mohli se nám zdát sny o tom, jak byl tenhle tábor super a jak se nám velice líbil a už se těšíme na příští rok.