TÁBOR II. - GUINNESSOVY REKORDY 2015

SOBOTA 25.7.2015 - FOTKY

Ráno hned po probuzení nám Lenka s Jaroušem změřili tep do dalšího Guinnesse, který se nakonec nepočítal, protože tepy se špatně měřily. S nadšením jsme zjistili, že prší a my nemusíme běhat kolečka. Takže jsem šli rovnou na snídani. Po snídani jsme dodělali posledního Guinnesse. Potom nám Lenka rozdala poslední korálky. A oznámila nám, že budeme běhat tři kola na čas a žabáky. Kolem oběda jsme měli vyhlášení. Na prvním místě byla Zuzka, druhý byl Honza a třetí Štěpán. Mohli jsme si vybrat ze stolu plný cen každý to, co ho nejvíce zaujmulo. Hned potom Lenka dojela pro oběd. Po dojedení děti umyly nádobí a šly na polední pauzu. Když si každý odpočinul a slehl mu vydatný oběd, šli jsme hrát turnaj v pin-pongu, výherce byl David ze starší skupiny, z prostřední skupiny Honzík a z nejmladších Elík. Když turnaj skončil, šli jsme posbírat fáborky po orientační běh. Večeří nás překvapila rodina Bradáčů, která přivezla gril a my se nacpali masem k prasknutí. Tím jsme skončili náš tábor a těšíme se na další.

Napsaly: Eliška a Danča

PÁTEK 24.7.2015 - FOTKY

Předposlední rozcvička začala opět v 7:30 a to uběhnutím 5 koleček. Po snídani starší vyrazili opět na stopovanou, tu už připravovali podruhé. Naštěstí tentokrát to vyšlo velmi dobře. Menší skupina dětí vyrazila na stopovanou opět s Kačkou a Petrou.  Měli jsme různé úkoly, ale bohužel některé jsme ani nemohli najít, ale nevzdávali jsme se.  Nejlepší a nejvtipnější úkol nám přišel lezení do kanalizační roury.  Poté jsme našli úkol, který byl zákeřně schovaný, ale po dlouhém hledání jsme ho našli. Na lístečku bylo napsané, že máme vymyslet básničku o Pavoučkách. Velmi se nám povedla a i se rýmovala. Na konci vám ji hezky sepíšeme. Takže čtěte až dokonce. No a teď budeme pokračovat. Dál jsme konečně našli poklad a sladkosti jsme si spravedlivě rozdělili. Pak jsme šli lézt, kde nám Jarda s Kačkou připravili krásné cesty. Velmi nás to bavilo, bylo to pro nás poslední lezení tady na táboře, tak jsme si to museli naplno užít. A to že užili, jelikož Luky a Majda do chaty přišli, až kolem 20:00 byli to největší lezečtí  držáci. Když jsme s Petrou přišli do chaty, čekalo na nás na klučičím záchodě pěkné překvapení. Ano i na tomhle táboře se ukázalo, kdo je jaké prasátko. Nebudeme to tu rozepisovat, myslím, že když někdo z vašich dětí bude chtít, tak vám to velmi rádo povypráví. Samozřejmě že jsme stihli dalšího Guinnese. A to kdo nejrychleji poskládá balíček karet. Překvapivě byla na 1. místě Danča, jako druhý byl Štěpán a na 3. místě byla naše velká Eliška. Dalším Guinnessem bylo čtení na rychlost. Kdo za minutu přečte nejrychleji určitý text. Na prvním místě v této disciplíně byla Zuzka a na druhém místě byla Eliška, jako třetí byl Šimon. Ten nás mile překvapil. Jelikož nálada byla napjatá, tak jsme šli okamžitě spát a tentokrát jsme ani nekecali a byli velmi hodný. Škoda, že jsme nebyli takhle hodný každý den.

A zde pro rozesmátí básnička:                Leze, leze pavouček,
                                                           přes zelený palouček,
                                                           na paloučku skála,
                                                           bába se ji bála,
                                                           my jsme ji lézt naučili,
                                                           pavoučci jsou totiž čilí.

Napsala: Petra

ČTVRTEK 23.7.2015 - FOTKY

Zase jsme vstávali v půl sedmé a běhali kolečka, ne tři, ale čtyři. Po snídani se skupina větších s Lenkou a Jardou vydala připravovat stopovanou do Rynoltic. Menší se za nimi vydaly s Petrou a Kačkou. U druhé kontroly, dva nejmenší poštípaly vosy, a tak jsme museli celou akci odvolat. Po ošetření všech bodnutí jsme začali plnit Guinnesse na zrak. Měli jsme přečíst slova, která se postupně zmenšovala. Ti nejmenší měli číst obrázky. Nejlepší zrak měl Honzik a z malých Majda. Po obědě jsme vyrazili do lesa za překvapením. Byl to Nathan, Aničky Horové kůň. Předvedla nám skoky a pak nás všechny svezla, i malou Terezku, která přijela s Lenčinou mamkou. Po návratu z lesa si každý tým uvařil v kotlíku bramboračku. Všichni skoro všechno snědli a pak jsme mohli zasednout k ohni a zazpívat si písničky. Po poslední písničce jsme šli na vyhlášení splněných Guinnessů, které jsme dnes stihli. Potom hygiena a spát.

Napsala: Kačka

STŘEDA 22.7.2015 - FOTKY

Jako každý den vstávali jsme jen o půl osmé a začal krásný den. Běhali jsme tentokrát tři kolečka a bylo znát, tak se všichni zlepšujem,  až jednou jsem zase přijedem, budem lepší než onen den.  Po snídani Brigádníci pak Mimoni vyrazili do skal, kde Jarda spal. Nene děláme si srandu jedině. Tak teď vážně popravdě lezli jsme do jedné. Čekal na nás mohutný oběd, který byl náročný sníst hned.  Běželi jsme na zastávku do údolí, abychom na Kristýnu dojeli. Tam jsme se koupali do šesté a ve vodě jsme strávili skoro půl dne. Po příjezdu z Kristýny jsme udělali další Guinnesse  a to zadržování dechu, ve kterém vyhrál Vojta a z malých Adámkem a Elík, pak ze střední skupiny byla první naše malá Žabička. A jako druhý Guinness bylo, co nejvíc udržet tenisových míčků. Opět nám Lenka uvařila výbornou večeři, no tedy spíše usmažila. Měli jsme chleba ve vajíčku, buď s kečupem a nebo hořčicí, někdo podle libosti si dal k tomu i nastrouhaný sýr. Jelikož jsme všichni byli unaveni, tak jsme usnuli bez pohádky, což vlastně bylo pro vedoucí  (pro Kačku) vysvobození. Tak skončil zas další z báječných dnů.

Napsala: Petra

ÚTERÝ 21.7.2015 - FOTKY

Úterní den začal tak, že jsem  měli budíček prodloužený o půl hodiny, jelikož pršelo, ale běhání jsme se nevyhnuli. Běželi jsme dvě kolečka. Hned, jak jsme doběhali, hráli jsme hru stříhanou Mimoni VS Brigádníci. Po snídani jsme začali šít velkou barevnou žížalu z našich ponožek. Cvičili  jsem na večerního Guinnesse jedení barevných burizon čínskými  hůlkami. Všichni stále cvičili a Lenka mezitím dojela pro chutný oběd. Sbalili jsme si věci a vyrazili na zastávku. Na zastávce jsme čekali na autobus, který  nepřijel, takže jsme šli na další zastávku,  kde jsme čekali půl hodiny, mezitím si Jarouš s dětma zahrál „čáru“. Pak konečně dorazil autobus a my vyrazili na Kristýnu. Na Kristýně jsme byli dvě hodiny, pak jsme se sbalili a vyrazili na zastávku, museli  jsme pospíchat,  protože jsme  to jen tak tak stíhali. Než jsme dorazili na chatu, tak Lenka, která nám vezla batohy autem zapekla tousty. Po večeři jsme začali plnit Guinnesse v jedení čínskými hůlkami a navlékání nití. Večer jsme napsali pohledy domů. Pohádku na dobrou noc nám přečetla Kačka a pak už jsme usnuli.

Napsaly: Danča a Eliška

PONDĚLÍ 20.7.2015 - FOTKY

Budíček jsme měli v 7:30, potom byla rozcvička, u které jsme měli skoro jedno oko otevřené. Po rozcvičce jsme se nasnídali a Mimoni šli do lesa. Brigádníci pouklidili po Mimoních. Od Davida jsme měli připraven orientační běh, na kterém jako první startovali Brigádníci. Naštěstí se nikdo neztratil. Po lezení a hraní her na nás čekal v chatě výtečný oběd. Mohli jsme si o odpoledním klidu odpočinout a pak druhá skupina vyrazila do skal a zkrátka jsme se vyměnili.  Po náročném lezení jsme šli stavět stavby ze dřeva, listí a trochu kamínků. Potom jsme se vrátily a dali si báječnou večeři od Lenky. Ani jsme nevěděli, že umí takhle dobře vařit. Poté jsme skákali po jedné noze 50m, což byl jeden z Guinnessových rekordů. Asi po půl hodině jsme se jeden po druhém osprchovali. Trvalo to dlouho, takže jsme nestihli další čtení, ale většina nás hned usnula.

Napsali: Pavel a Vojta

NEDĚLE 19.7.2015 - FOTKY

Přijeli jsme v 16:00 hodin, ubytovali jsme se a dostali informace k pobytu. Poté nás Péťa vyfotila a vytvořili jsme si postavičky. Rozdělili jsem se do dvou týmu: Mimoňi a Brigádníci a každý tým si vytvořil vlajku. Pomalu kluci začali dělat oheň a my si opekli buřty a párky k večeři. Po večeři začalo pršet a silně foukat, všichni utekli se schovat do chalupy.  Když si všichni po krátké pauze odpočinuli, sešli jsme se ve společenské místnosti, kde nám Lenka vysvětlila táborovou hru. Táborová  hra spočívá v tom,  že se plní Guinnessovy rekordy. První Guinness  spočíval v tom, kdo měl nejužší pas. Pak už bylo hodně hodin a my se chystali spát, vyčistili jsme si zuby a Lenka nám přečetla pohádku „O třech zlatých pérech“, kterou jsme ale nedočetli, protože byla ve staročeštině. Tak jsme rozečetli od Martina Harryho Pottera a pak usnuli.

Napsaly: Eliška a Danča

TÁBOR I. - GUINNESSOVY REKORDY

SOBOTA 18.7.2015 - FOTKY

Ráno jsme vstali a nasnídali jsme se. Rozdělili jsme se na skupinu lezců a těch, co hráli s Petrou hry u chaty. Lezecká skupina odjela s Lenkou a Jardou na Havrana, kde někdo lezl na lanech a někdo na boulderech. Druhá skupina hrála hry. Jelikož bylo vedro, tak se rozhodli, že uspořádají vodní bitvu. Skupina lezců se vrátila ze skal, a všichni dohromady se naobědvali. Lezci měli za odměnu zmrzku. Po obědě jsme měli krátký polední klid, při kterém se rozhodlo, kdo se chce jít vykoupat na Kristýnu, nebo zůstat na chatě a hrát hry nebo ping-pong. Vrátila se koupací skupina a začali jsme plnit poslední Guinnesse. Nejdříve jsme se potápěli a zadržovali co nejdéle dech. Nejdéle vydržel Alík, který zadržel dech na 1,19 minut, potom Petr s Kačkou, kteří zadrželi dech na 1 minutu. Pak jsme měli přečíst slova, která se postupně zmenšovala. Nejlepší byl Vojta Janda, pak Kuba B. s Aničkou. Poslední Guinness byl hod talířem. Toto vyhrála Anička, druhý byl Kuba B. a třetí Tomáš. Večer přijeli Bradáčovi, kteří přivezli gril a maso. Po výborném grilování, jsme odešli do lesa, kde jsme běželi noční orienťák. Naštěstí se už nikdo neztratil a všichni se vrátili do chaty, kde bylo vyhlášení celkových výsledků. Na třetím místě se umístila Anička Horová, jen o 4 body byl lepší Kuba Bradáč a zvítězil Vojta Janda. Po vyhlášení jsme šli k ohni a zpívali a hráli jsme na kytaru. Po dohrání poslední písničky jsme všichni zalezli naposled do našich spacáků a šli spát, a už se všichni těšili zase na příští rok J.

Napsaly: Zuzka a Kačka

PÁTEK 17.7.2015 - FOTKY

Jako každé ráno nás vyhnali na rozcvičku, kde jsme běželi čtyři kolečka, dále následovala rychlá snídaně a hurá do skal! Jedna skupina šla tedy do skal a ta druhá dělala Guinnesse. Guinnessů dnes bylo celkem dost, a to: skákání žabek, skákání po jedné noze, skládání golfových míčků na sebe a čtení textu na čas. Po Guinnessech jsme se vyměnili a po výborném obědě jsme měli chvíli času na sbalení věcí na Kristýnu. Kolaři jeli na kolech a zbytek autem. Koupaliště bylo celkem studené, ale na osvěžení dostačující. Za tři hodiny jsme už měli koupání dost, a tak jsme se sbalili a jeli zpátky na chatu. Cesta byla vyčerpávající, ale ujet se to dalo.  Když jsme se vrátili na chatu, bylo nás o tři méně a to o Romana a Marcelu Poličovi, kteří jeli na dovolenou a o Sůšu, který jel na další tábor. Jako každý večer jsme hráli ping-pong, a když už byla tma, tak jsme si šli promítat fotky nafocené během tohoto týdne a video z loňského tábora.

Napsal: Vojta a Nela

ČTVRTEK 16.7.2015 - FOTKY

Ráno jsme jako obvykle vstávali a s velkým nadšením jsme zjistili, že nemáme rozcvičku, jelikož pršelo. Nasnídali jsme se a trénovali na nové Guinnesse. Po té jsme se vydali do lesa ke skalám zahrát pár her, ale to bylo pouze zkrácení čekání na překvapení. Tím byl Aničnin kůň Nathan, kterého přivezla Petra Horová. Anička nám předvedla pár skoků přes nasbírané klády na cestě. Potom nás všechny svezla na jeho hřbetě po lese. Když jsme se rozloučili s Nathanem a s Petrou, odešli jsme na oběd. Po krátkém poledním klidu, jsme se rozdělili na dvě skupiny kolařů. Jedna skupina zůstala na chatě a s Lenkou jeli do Rynoltic, aby si odjeli časovku, dali si zmrzku, a pak jeli zpět na chatu, kde začali vařit bramboračku na ohni. Druhá skupina odešla lézt do skal. Potom, co druhá skupina měla vše odlezené, vystřídala se s první skupinou. Druhá skupina si dala bramboračku, byla výborná. Potom co dojedla Nela s Aničkou začaly vařit novou. Zbytek jel do Rynoltic s Lenkou a Romanem, aby si časovku zajeli také, dali si zmrzku a jeli zpět. Když se všichchni vrátili, sedli jsme si k ohni a Tomáš a Marťa vzali kytaru a hráli. Večer bylo vyhlášení Guinnessů. Jeden Guinness spočíval v tom, kdo si dá na ruce co nejvíce tenisáků. To vyhrál Vojta Janda a Vojta Jehlička, druhý byl Alík. Druhý Guinness byl roztřídit a seřadit karty podle barev. V tom zvítězila Nela, druhá byla Anička a třetí Vojta Janda. Ještě se vyhlásila časovka, kde nejlepší byl Sůša a Kuba B., druhý byli Alík a Vojta Janda. Potom hygiena a SPÁT!

Napsala: Kačka

STŘEDA 15.7.2015 - FOTKY

Ráno jsme hráli ping pong o to, kdo poběží ke skalám a zjistí, jestli je možné na nich lézt. Nasnídali jsme se a poté jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna skupina jela na kolo a druhá na brusle. Kolaři šli lézt na skály a bruslaři jeli na brusle do Chotyně. Moc jsme si to obě skupiny užili a po obědě jsme se prohodili. Kolaři jeli kratší kolečko, protože se většině vůbec nechtělo. Jeli jsme kritickou zatáčkou dolů směrem na Hrádek n. N. a potom jsme stoupali a stoupali v čele se Sůšou a Kubou B. ke Sloním kamenům. Tam se Jarda ptal kolem jedoucího cyklisty kudy je to lepší na silnici a tak jsme jeli do prudkého kopce a dojeli na silnici. Mezitím druhá skupina lezla na skalách a všichni se chtěli podívat na právě vylíhnuté ptáčky, o kterých jim řekla Lenka a první skupině řekla, ať o nich nemluvíme a nekoukáme na ně. Také jsme tam sbírali borůvky. Po skalách a kolech jsme měli toasty a u toho jsme celý večer hráli ping pong.

Napsali: Terka a Kuba B.

ÚTERÝ 14.7.2015 - FOTKY

Po každodenní rozcvičce, jejímž obsahem byla dvě kolečka běhu a následně jedno kolečko sprintu, abychom si změřili náš nejvyšší  tep, což se bohužel nepovedlo, protože náš tep byl moc rychlý, jsme šli na snídani, kde jsme naplnili naše hladová bříška. Následně jsme dolů snesli svoje vyřazené ponožky, ze kterých jsme dělali pavoučka, který se nám, také díky velké pomoci Marcely, moc povedl. Po dokončení prací na pavoučkovi jsme šli trénovat disciplíny, kterými dnes byly: navlékání niti do jehly a psaní 160-ti znakové SMS zprávy na čas. V protahování niti zvítězili Martínek a Sůša s počtem 13-ti protažení za minutu, v psaní zpráv zvítězila Kačka s časem 2:40s. Před obědem jsme šli na procházku po okolí, při které jsme se zabavili hrou na schovku. Po jídle jsme chvíli odpočívali a poté jsme šli hrát turnaj ve stolním tenise, který zaslouženě vyhrál Kuba, ale tím dnešní hraní zdaleka nekončilo, protože jsme až do té doby, co bylo venku vidět, hráli „obíhačku“. Poté jsme udělali večerní hygienu a šli „spát“.

Napsali: Vojta a Sůša

PONDĚLÍ 13.7.2015 - FOTKY

Jako každý tábor jsme vstávali v 7:30. Ranní rozcvičku jsme začali dvěma kolečky místo jednoho. Poté jsme si dali výbornou snídani. Po snídani nám Lenka řekla další Guinnesse, na které jsme se již mohli dostatečně připravit. Při dodělávání vlajky, jsme se měli uvést do klidového stavu, abychom měli co nejnižší tep. Tohoto Guinnese vyhráli Alík s tepem 62, Péťa K. a Markétka s tepem 64. Světový rekord je 27 tepů za minutu. Nejlepší z vedoucích byla Lenka s tepem 56. Potom ti, co měli kolo, vyjeli do Hrádku n. Nisou na menší projížďku. Při cestě do Hrádku Kuba B. jel moc rychle a vletěl do svodidel.  Naštěstí se mu nic vážného nestalo a do chaty odjel na svém kole. Při cestě zpět jsme si daly závody do vrchu. Měli jsme mezi sebou 30 vteřinové rozestupy. Nejlepší čas měl Sůša, který to vyjel za 7 minut a 33 sekund, druhý byl Jarda s časem 7:37 a pak Kuba K. s časem 8:10, jelikož přehlídl odbočku do chaty a nevnímal nic kolem sebe, ani volající Aničku s Petrou, aby zastavil, jel by skoro až do Rynoltic, kdyby ho nezastavil Roman s autem. Po obědě jsme si šli odpočinout na odpolední klid. Po odpoledňáku jela Lenka s Jardou omrknout bouldery, jestli jsou suché. My jsme mezitím s Marcelou a Petrou hráli hry. Lenka s Jardou přijeli a my jsme mohli vyrazit na bouldery. Svezli nás auty, abychom toho stihli, co nejvíce vylézt. Na skalách Havran nám připravily bouldrové závody. Nejvíce toho vylezli na nejmíň pokusů Nela se třemi trestnými body, Terka se čtyřmi trestňáky a Alík se sedmi. Přijeli jsme do chaty a dali si večeři. Po večeři jsme plnily dalšího Guinnese, a to že jsme měli s čínskými hůlkami vyndat z mísy co nejvíce burizonů. Nejvíce burizonů vyndali Jarda, Kačka, Anička a Nela. Bylo vyhodnocení celkových výsledků, kde vede Petr. K. Po hygieně jsme šli všichni spát.

Napsali: Kačka a Petr

NEDĚLE 12.7.2015 - FOTKY

Po příjezdu a ubytování  si pro nás Bradáčovi připravili orientační běh. Trasa byla dlouhá 2 km a byla náročná. První doběhla dvojice malého Kohoutka a paní Kohoutové, kteří měli nejlepší čas. Nejhůř  dopadla dvojice Lenky  a Petry, které se ztratily v lese, protože se nevyznaly  v mapě. A pan Bradáč vyslal za nimi Kubu a Davida, ale Léňa s Péťou se zázračně vrátily sami od sebe do chalupy. Po radostném setkání  jsme začali hrát ping-pong , ale začalo pršet, tak jsme šli do chalupy a malovali jsme vlajku a postavičky ,které nás reprezentují při Táborové hře. Za deště jsme šli opékat buřty. Po večeři jsme si zahráli o první body v Guinessových rekordech. Tento rekord se nedal moc natrénovat. Nejdříve jsme změřili svou výšku a poté jsme po zatajení dechu změřili svůj pas. Poměrem jsme zjistili, kdo je nejužší. První body získali: Vojta J., Nela a Péťa K. Nejhubenější vedoucí je Petra. Rekord je 38, 1 cm u 172 cm vysoké ženy. Nejužší pas měli Martin a Zuzka, naměřili jsme 52 cm. Poté jsme se koukali na video o nás se vzkazy, které se Lence velmi , velmi povedlo J.  Po přečtení lezeckého příběhu z hor jsme šli spát.