TÁBOR II. - OBRVÉGRY 10. - 17.8.2014

DENÍK:

CELOTÁBOROVÁ HRA - ZIMNÍ OLYMPIJSKÉ HRY

PRVNÍ DEN - 10. 8. 2014 - FOTKY

První den probíhal jako obvykle, převzali jsme chalupu a jako první, poprvé přijeli Zemánkovi, protože si mysleli, že je sraz o hodinu dřív. Zbytek postupně přijížděli. Když se všichni ubytovali a vybrali si postele, následovalo přivítání a informování o programu. Jelikož si všichni přivezli kolečkáče, kolo, nebo dokonce oboje, neváhali jsme, rozdělili se do skupin cyklistů, s kterými jel Jarda a s bruslařemi jela Lenka. Cyklisti se vydali na Sloní skály. Při jízdě zjistili, že mají problémy s kolami, ale i přes to dojeli do cíle. Bruslaři na cyklostezku nedaleko Kristýny, kam se každý rok jezdíme koupat. I když jsme měli velkou zásobu náplastí, nikdo si naštěstí nepřivodil úraz. Při návratu Jarda opravoval nedostatečnosti na kolách, jako byly například Simči nebrzdící brzdy, nízké sedla a podobně.  Později jsme si oblékli čepice, rukavice a šály a pospíchali jsme na první hru, při které jsme měli v určitém úseku hledat pytlíčky se zlaťáky. Někteří nenašli žádné, někdo měl více než jeden. Když jsme dorazili zpátky k chalupě, přivítali nás naši olympionici. Dali nám za úkol vytvořit vlajku, pokřik a označit si vesnici. Všichni se snažili. Zapálili jsme si také olympijský oheň, o který se musíme až do konce táboru starat, aby nám nezhasnul. Máme stanovené služby. Večeří bylo opékání buřtů a párků. Závěreční program obsahoval rozdělení pytlíku pro zlaťáky a točení kola štěstěny, ve kterém jsme pouze dnešní večer dostávali a nic jsme neodevzdávali. Následovalo umytí a večerka.

Napsala: Bára

DRUHÝ DEN - 11. 8. 2014 - FOTKY

Tak už je tu další den, po úmorném probuzení následovala rozcvička, která obsahovala pouze jedno kolečko. To všichni s přehledem zvládli. Po snídani, ranním mytí a úklidu se Jarda vydal vytáhnout lana. První měli jít lízt kluci a zbytek měl jít na Sloní kameny. Než jsme vyrazili, začalo pršet, takže dopolední program byl v háji. Ale nevěšeli jsme hlavu a místo toho jsme si zahráli společenské hry a taky nějaký ten hazard. Ve 13 hodin nám dorazil oběd, který si všichni vychutnali. Odpoledne jsme bohužel nemohli ještě jít lizt a tak nás čekala první etapovka. Opět nás navštívili naši olympionici, kteří nám oznámili, že budeme jezdit na běžkách určitý úsek. Rozdělili jsme do dvou kategorií, obuli jsme si běžecké boty, nazuli lyže, chytli hůlky a začali závody. Do závodů se všichni vrhli s vervou a nadšením. Po seřazení času bylo vyhlášení. Ve starší kategorii se na třetím místě umístila Bára, na druhém Kuba a na prvním Vojta Janda. V mladší kategorii na třetím místě se umístila Nela, na druhém Julča a na prvním Vojta Jehlička. Než jsme se nadáli, začali jsme plnit bleskovku, která obsahovala shyby, přesahy na schodech, chození po lajně, 5i minutový běh a skákání přeš švihadlo. Za splnění disciplín jsme dostávali zlaťáky. Večer jsme koukali na dokument, ve kterém Radek Jaroš zdolal K2. Po hygieně a zavrtání do spacáků nám Lenka četla příběh o lezení.

TŘETÍ DEN - 12.8.2014 - FOTKY

Ráno bylo jako vždy úmorné. I když vás probudí milý Marcelky hlas tak víte, že musíte jít na tu prokletou rozcvičku, která obsahuje ranní běhání. Je pravda, že jsme běželi pouze dvě kolečka, ale vždy si vzpomenete, že další ráno to bude o jedno kolečko horší a horší a to vám to ranní vstávání dost zkazí.  Co aspoň stojí za to po rozcvičce je pořádná snídaně, při které se každý snaží si co nejrychleji ukořistit rohlík, nebo housku, po případě chleba (což je velmi neobvyklé) a namazat si ho tlustou vrstvou nugety, nebo sladké marmelády. Následně probíhá hygiena a úklid, u kterého se všichni snaží co nejlíp si srovnat svoje spacáky do úhledných tvaru podle své představy a složit oblečení do tašek, které pak zasunou do fochu pod postelemi. Jelikož nás je na táboře hodně a všichni nemůžou jít najednou lézt, rozdělili jsme se do skupin. Jedna skupina šla dopoledne lézt a druhá se šla projít do Polesí. Skupina lezců lezla na skále Smrtka, na které jsme měli závody na rychlost. V cestě se všichni zapotili, někteří si i přivodili nějaké ty škrábance, ale i přesto si to užili. Jako nejrychlejší rychlonožka  v dopolední skupině byla Nela s časem 1:42 a v odpolední skupině Matěj s 1:20. Než jsme se nadali, už tu byla jedna hodina, čas na oběd. Čas, kdy přijdete z dopoledního programu, unavení do chalupy a po otevření misek zjistíte, co dneska budete jíst. Než jsme se nadáli, bylo po odpoledním klidu a přišel čas na odpolední program, kde se skupiny prohodili, skupina turistu se ale zrušila a vytvořily se z ní dvě. Cyklistů se kterými jel Jarda a bruslařů se kterými poprvé se vydal Roman, který nikdy na bruslích nestál. Ale překvapivě díky Jardových závodnických bruslím, to nebylo ani poznat, že na bruslích stojí poprvé. Pak jsme se po všech aktivitách sešli v chalupě, kde jsme si chvilku odpočinuli a šli hrát další olympijskou hru, která se jmenovala Curling. Byli jsme rozděleny do skupin po třech a jedna skupina po čtyřech. Po napínavém závodě bylo vyhlášení a zas setkání s olympioniky, na které jsme se těšili. Začalo se stmívat, což pro nás byl čas jít spát. Pomalým usínáním u předčítání z Lenčin povídek. Končil další povedený den.

Napsaly: Petra a Bára

ČTVRTÝ DEN - 13.8.2014 - FOTKY

Probouzení bylo mnohem těžší, jelikož jsi většina z nás začala uvědomovat, že tábor je v půlce a blíží se ke konci. Jelikož jsme rychlíci, tak jsme se ráno rozdělili na holky a kluky.  My jako zdatné ženy jsme vyrazily do skal zápasit s cestami, které nám Lenka s Jardou připravili. Kluci zůstali v chalupě a měli zručnou chvilku, každý si mohl udělat batikovací technikou svůj nákrčník. Po chvilce nás přišli vystřídat do skal a my trochu zmoženi odcházeli směr náš PAVOUČÍ HOUSE. Mysleli jsme si, že když přijdeme, tak se nenápadně schoulíme do postelí, ale nevyšlo nám to. Marcela s Romanem na nás už čekali, abychom si také mohli udělat svůj nákrčník. Po obědě jsme se zvědavě šli podívat, jak naše výtvory dopadly, sice ne každý byl úplně nadšen. Ale myslím si, že se povedly, navíc to pro nás bylo alespoň něco jiného a něco nám z tohoto vydařeného tábora zůstane na památku. Po poledním klidu jsme čekali déšť, ale nepřišel. No tak jsme dostali nabídku, že bude další olympijská hra, ale jenom pro odvážné. Kvůli nepříznivému počasí, šli ty nejodvážnější, kteří si na sebe vzali plavky a odhodlaní vyrazili soutěžit. My, kteří jsme jenom přihlíželi a snažili se fandit přes drncání zubů zmrzlých účastníků, tak jsme byli i rádi, že jsme do toho nešli.  Bylo to napínavé, ale nakonec ze všech odřenin a škrábanců zbyli jenom tři jasný vítězové: Petr Z., Bára, Kuba. Po večeři se z naší chalupy stalo kino. Usedli jsme na svá místa a těšili se na film Jak dostat tatínka do polepšovny. Po filmu nás nečekal  příběh na lepší spaní, ale KOLO (NE)ŠTĚSTÍ. Poté následovala hygiena a hurá do spacáků a spát.

Napsala: Petra

PÁTÝ DEN - 14.8.2014 - FOTKY

A je to tu, další ráno, další běhání, dnes čtyři kolečka. Po snídani, hygieně a úklidu jsme kvůli špatnému počasí nemohli jít lízt. Tak nás čekaly další olympijské závody. Dnes to byl biatlon, ve kterém jsme měli běžet určitý úsek, doběhnout k Romanovi, který na nás čekal s nabitou puškou, střelit do plechovky, zvednout se a běžet do cíle. Ten, kdo se na poprvé a ani na podruhé nestrefil do plechovky, musel uběhnout trestné kolečko. Nečekali jsme, nazuli si boty, zacvakli lyže, chytli hůlky a dali se do toho.  Některým dělal větší problém běh na lyžích, některým to pokazila střelba a některým jako Petře dělal problém zved po střelbě, takže přímo dolezla do cíle po čtyřech. Nejlepší čas měl Vojta Janda. Následoval oběd, odpolední klid a díky lepšímu počasí jsme mohli jít lízt. První šli kluci, holky šly střílet a postupně jsme se střídali. Měli jsme pouze tři natažená lana, ale i tak nám to stačilo. Jen jsme přišli do chalupy, měli jsme si sami uvařit guláš v kotlíku na ohni. Holky a kluci vařili sami svojí várku. I když každému guláš chutnal, rozhodčí určili holky vítězi. Jelikož Martínek měl druhý den odjet z tábora, rozhodli jsme se, že nám zahraje na kytaru a zazpíváme si. Kvůli technickým problémům s ladičkou jsme nemohli naladit kytaru a tak jsme jenom zasedli k ohni a povídali si. Když bylo deset hodin, zalehli jsme do svých spacáků a usnuli jsme.

Napsala: Bára

ŠESTÝ DEN - 15.8.2014 - FOTKY

Ráno 6. dne jsme běželi 5 koleček, dále následovala snídaně a po snídani hygiena. Ten den jsme nešli lízt, protože jsme lezli třikrát po sobě a tak jsme se rozdělili do dvou skupin. První skupina jela na kole na zámek Lemberk a druhá skupina šla do Hrádku na stezku  bruslit. Kolem jedné hodiny jsme se všichni vrátili tak akorát na oběd. K obědu byl kuřecí plátek s hranolkama a guláš s knedlíkem. Po dojezení všech jídel nás opustil Marťa, který jel do Chorvatska na dovču. Poté přijela Terezka, která vzápětí odjela, protože začalo pršet. Kolem páté hodiny se nebe vyjasnilo a my jsme vyšli do Rynoltic na zmrzlinu. Kolem sedmé jsme se vrátili zpátky do chaty a dali jsme si výbornou polívku k večeři. Po večeři jsme hráli quiz na ZOH v Soči. Poté nám Lenka s Jardou pustili film Jak se loví krokodýli a po skončení filmu jsme šli spát.

Napsal: Alík

TÁBOR I. - OBRVÉGRY 20. - 27. 7. 2014

DENÍK:

CELOTÁBOROVÁ HRA - PIRÁTI NA SUCHU

PRVNÍ DEN - 20.7.2014 - FOTKY

Přijeli jsme a utábořili jsme se do chaty. Rozdělili jsme si sedáky a helmy. Poté jsme vyrazili do skal, kde byly připraveny lana, na kterých jsme potom lezli přibližně čtyři hodiny. Když jsme se vrátili ze skal, zapálili jsme oheň a opékali buřty, párky a kdo chtěl, mohl jsi opéci chleba, nebo jablko. Abychom jsme se na chvilku zabavili hrála se hra Gordický uzel. Poté jsme se potichu připravovali ke spánku, abychom nezbudili nejmenšího pavoučka Terku. Tím končil první den na táboře.

DRUHÝ DEN - 21.7.2014 - FOTKY

Hned jak jsme se vzbudili, hráli jsme první táborovou hru. Ve které jsme museli najít klíče, následně jsme je použili k otevření truhel se zlaťáky.  Pak jsme si vylezli pár cest a vrátili jsme se na oběd. Po dobrém obědě jsme si došili pytlíčky na zlaťáky. Potom byl boj o zlaťáky, bleskovka dne. Na které se mohlo získat zlaťák podle uběhnutých kol  za čtyři minuty. Pak jsme měli čas na vymyšlení pokřiku, názvu týmu a namalování vlajky. Hodnotila se originalita. Po malé chvilce jsme se vydali do lesa, kde na nás čekaly další hry s názvem Pavučina a Najdi si svůj strom. Následně po vyhodnocení jsme si zatočili s KOLEM (NE)ŠTĚSTÍ. Někdo mohl získat či ztratit zlaťák. Někteří jedinci neměli moc štěstí a hned první točení museli odevzdat svou polovinu zlaťáků. Na konec se sečetly všechny zlaťáky a určilo se pořadí. Naše jediné tři děvčata drží vedoucí pozice. Potom jsme si šli udělat hygienu a chystali se ke spánku. Kde nám Lenka přečetla jednu pirátskou povídku. Pomalu jsme usínali a těšili se na další den.

TŘETÍ DEN - 22.7.2014 - FOTKY

Ráno jsme se probudili, dali si na rozcvičce jedno kolo. Po snídani jsme vyráběli lodě z novin a izolepy, pak jsme mohli použít věci z přírody, jako jsou klacky, listy… Bohužel jsme nevyhráli, ale za to jsme měli pěkně vyrobenou loď, kde pouze selhala záď lodi. Potom jsme nasedli do VHD (Vesnická hromadná doprava), které nás odvezlo až na Kristýnu. Pak jsme se koupali a někteří z nás hráli fotbal. Potom jsme šli na oběd do stánku, kde jsme měli na výběr párek v rohlíku nebo hranolky. Jelikož Pavel s Jonášem měli stále hlad, zašli do restaurace si dát pořádný oběd. Kdo měl chuť, tak si šel pro nanuk, zmrzlinový pohár. Znovu jsme se šli vykoupat, kde jsme hráli hru, kterou vymyslel Jarda. Potom jsme se sbalili a vyrazili na autobusovou zastávku. Když jsme dojeli do chaty, tak jsme hráli hru Kufr. Potom jsme hráli další týmovou hru. Měli jsme se zavázanýma očima vytvořit čtverec z lana. Pak jsme v chatě hráli BINGO. Každý vsadil číslo od 1-50, napsal svá čísla do tabulky 3x3. Vyhrát mohl ten, kdo měl škrtnuté číslo v kroužku, nebo škrtnutou uhlopříčku, řádek, sloupec. Zase jako včera jsme točili KOLEM (NE)ŠTĚSTÍ. Jelikož Jarda udělal předpověď, v které se ukázalo, že se zlaťáky budou brát. Předpověď se částečně vyplnila. Lenka nám opět četla další povídku, u které se nám rychle usínalo.

ČTVRTÝ DEN - 23.7.2014 - FOTKY

Emily měla narozeniny, tak jsme ji na snídani všichni popřáli a dali jí dobroty. Hned jak jsme se připravili, šli jsme na skály. Lezli jsme na čtyřech věžích, jelikož jsme pak všichni měli veliký hlad, šli jsme na oběd. Po obědě jsme měli chvilku volno a šli jsme hrát šachovnici. Pak jsme jsi připravili suroviny a potom jsme začali připravovat oheň. První úkol byl, kdo jako první přepálí provázek. Potom jsme začali vařit BUŘTGULÁŠ. My jako Rumíci jsme vyhráli, jelikož jsme ho měli chutnější. Bleskovka dne byla, kdo přejde lajnu na určité vyznačené místo. Jako předešlé dny jsme točili KOLEM (NE)ŠTĚSTÍ. Někdo měl štěstí a někdo ne. Lenka nám opět četla pirátský příběh.  Bylo to o tom, jak  Koule Jimovi uřízli jazyk. Byla to zatím nejdrsnější pohádka.

PÁTÝ DEN - 24.7.2014 - FOTKY

Ráno jsme se probudili a šli na rozcvičku běhat tři kolečka. Potom jsme si dali snídani a šli si uklidit. Lenka vyhlásila soutěž s názvem kolíčkovaná. Hra spočívala v tom, že každý měl na sobě kolíček se svým jménem a všichni se snažili získat kolíčky protihráčů, aniž by je viděli. Pak jsme šli na Loupežnický vrch, kde začalo pršet. Na cestu zpátky Jarda vzal osm dětí dlouhou zkratkou. Mezi kterými byly dva členové našeho týmu a všechny zástupci Rumíků. Když se vrátilo nás osm, dali jsme si opožděný oběd. Po obědě jsme hráli AKTIVITY, jelikož pršelo, tak jsme bohužel nemohli na skály. K večeru jsme se koukali na videa z předešlých táborů. Zatočili jsme si kolem (NE)ŠTĚSTÍ. Vyčistili jsme si zuby a šli jsme spát.

ŠESTÝ DEN - 25.7.2014 - FOTKY

Včera byl významný den, jelikož Kuba měl svátek a Lenka s Jardou dřevěné výročí svatby. Ráno pršelo, tak jsme nemohli na skály. Dopoledne jsme šli do lesa a stříleli jsme ze vzduchovky, trefovali jsme se do stromů šiškami, do kruhu a házeli dřevěnou kotvou. Potom jsme šli zpět do chaty a dali si výborný oběd, svíčkovou a zapečené těstoviny. Po poledním klidu jsme vyrazili konečně do skal. Lezli jsme na Liberecké věži. Když jsme se vrátili až v půl osmé, měli jsme chvilku klidu a potom byly dvě bleskovky o zlaťáky. Jedna hra byla, kdo přeboulderuje zídku před chatou, a jako druhá byla trefování šipek do terče. Opět jsme točili kolem.  Jonáš bohužel přišel o polovinu svých zlaťáků, kterých měl 53. Po pohádce jsme šli spát.

SEDMÝ DEN - 26.7.2014 - FOTKY

Dneska nás čekal poslední dne bojů o zlaťáky. Večer bude vyhlášení. Ráno jsme měli poslední běh a tím přidali další kolo. Pár z nás to zvládlo a uběhlo 6 koleček. Dopoledne jsme se věnovali slaňování. Jarda nám připravil cvičná stanoviště – lešení, stromy, kde jsme trénovali na nečisto. Po obědě jsme se vydali do skal, kde jsme po dvojicích chodili slaňovat na libereckou věž a zbytek hrál hry v lese a střílel ze vzduchovky. Na večír jsme opékali buřty a netrpělivě čekali, jak to všechno dopadne. Dneska byl i výjimečný den, že kolem (ne)štěstí se točilo hned 3x. Po snídani, obědě a večeři, takže pořadí se značně promíchalo. A jak to všechno dopadlo? Vyhráli Jonáš, i když si vytočil půlku fuč a Zuzka, která měla na kole štěstí doopravdy štěstí. Po koupení cen za nasbírané zlaťáky jsme si zazpívali u táboráku a šli kolem 23 hodiny spát.

OSMÝ DEN - 27.7.2014

Dnes jsme neměli rozcvičku. Čekala nás jen snídaně a balení a uklízení. Pak už si pro nás postupně přijeli rodiče. Tak zase za rok, ahoj :)